Sport & Ontspanning

LokaalHengelo is voor het maximaal steunen van sport en ontspanning, het terugdraaien van jarenlange bezuinigingen en het stoppen van gemeentelijke kostenverhogingen. Sportverenigingen verdienen extra steun van de gemeente. Zelfwerkzaamheid is daarbij onontbeerlijk, want ook de verenigingen moeten hun steentje bijdragen.

Door de financiële situatie van de gemeente in de afgelopen jaren zijn er te weinig mogelijkheden geweest om extra subsidie toe te kennen aan verenigingen. Daardoor zijn de contributies vaak gestegen en inwoners met kinderen die aan de onderkant van de samenleving zitten, zijn afgehaakt. Een slechte ontwikkeling: armoede mag niet leiden tot uitsluiting. LokaalHengelo wil daarom een ondersteuningsfonds, waardoor breedtesport voor iedereen bereikbaar wordt.

De steun aan de sport moet overeind blijven en de bezuinigingen moeten  worden teruggedraaid. Want de diversiteit aan sportverenigingen is heel waardevol. Verenigingen die zich inzetten voor het stimuleren van jeugd- en ouderensport moeten daarvoor extra middelen krijgen. Want Hengelo moet meer en betaalbaar kunnen bewegen en ontspannen.

Hengelo moet dé damesvoetbalstad van Nederland worden. Daarom verdienen de plaatselijke voetbalclubs, die extra werk willen maken van vrouwenvoetbal, ondersteuning.

Het oprichten van een ‘Verenigingsbureau Sport en Ontspanning’, waar verenigingen kunnen aankloppen voor hulp bij zaken als organisatie en financiën, heeft de sympathie van LokaalHengelo.